Dobre śniadanie? Owsianka!

eco dom | 08.04.2015 08:16



Chcesz zrzucić kilka kilogramów po zimie? Włącz do diety owsiankę!


W sieci spotkamy wiele opinii, że owsianka to cudowne danie. Są one przesadzone, ale nie do końca. Owsianka ma ogrom właściwości, które czynią z niej element zdrowej, zrównoważonej diety. Ci, którzy chcą dodać sobie zastrzyku energii i nie czuć potrzeby podjadania, powinni włączyć ją w śniadaniowy jadłospis.

Wielu z nas pamięta ją z przedszkola. Najczęściej nie są to pozytywne wspomnienia, jednak zdecydowanie warto się przemóc. Owies ma szereg właściwości, które przysłużą się wszystkim dbającym o linię. Przede wszystkim jest źródłem błonnika, który nie działa inwazyjnie, a wręcz osłonowo niczym probiotk. Właśnie dlatego może być doskonałym zamiennikiem słodkich jogurtów. Owsianka to także źródło niezwykle pożądanego dziś magnezu, żelaza, cynku oraz witamin B1 i B6. Dzięki temu dobrze wpływa na samopoczucie i układ nerwowy. Gdy zajadamy się nią rano, potrafi dodać energii na dobrych kilka godzin, a w trudnych momentach poprawi samopoczucie.

Owsiankę można przygotowywać na mleku, a jeśli go unikamy - bez problemu ugotujemy ją na wodzie. Zdrowszym wyborem będą oczywiście naturalne płatki owsiane, choć ich przygotowanie zajmie więcej czasu. Owsiankę - w zależności od preferencji - możemy przyrządzić na słodko i na słono. Gdy dodamy rodzynki, suszone śliwki i dwie łyżeczki miodu, możemy być pewni, że osłabnie nam chęć jedzenia słodyczy. A to dla zrzucających wagę kolejny powód, by sięgnąć po owsiankę.