Eko kuchnia: Kurczak w sosie chili-imbirowym

Łukasz Kaźmierkiewicz

po godzinach | 20.09.2017 02:37

Zbliża się jesień, a wraz z nią coraz bardziej chłodne dni i wieczory. Po lekkich daniach serwowanych w czasie letnich upałów przychodzi czas na bardziej pożywne i treściwe posiłki. Wśród przypraw zaczynają przeważać te ostrzejsze i wyraziste, jak imbir. Ze względu na swoje rozgrzewające właściwości, idealnie nadaje się on do wykorzystania w kuchni o tej porze roku. Bogaty w substancje antybakteryjne, antywirusowe i przeciwzapalne, skutecznie wzmocni odporność organizmu, chroniąc przed przeziębieniem. Zapobiega również migrenom, działa przeciwbólowo, pomaga przy dolegliwościach żołądkowych i problemach z trawieniem. Dzięki niepowtarzalnemu aromatowi nada potrawom niezwykłego, orientalnego smaku!

Kurczak w sosie chili-imbirowym

 

© Łukasz Kaźmierkiewicz


Składniki:

Mięso z piersi kurczaka – 300 g
Marchew - 2 średnie sztuki
Seler naciowy – 1 gałązka
Świeży imbir - 60 g
Papryczka chili - 1 sztuka
Por – 1 gałązka bez liści
Cebula - 1 sztuka
Szczypiorek – 1 pęczek
Pędy bambusa - ok. 100 g
Grzyby mun - 15 sztuk
Olej kokosowy – 1 łyżka
Ryż - 100 g

 

© Łukasz Kaźmierkiewicz

Przygotowanie:
Warzywa myjemy i obieramy.

 

© Łukasz Kaźmierkiewicz 

Imbir obieramy (najlepiej to zrobić łyżeczką), a następnie kroimy w 2-centymetrowe słupki. Szczypiorek siekamy, a pędy bambusa wykładamy do miseczki.

 

© Łukasz Kaźmierkiewicz

Marchewkę i seler tniemy w 5-centymetrowe, niezbyt grube słupki, cebulę w piórka, a pora w krążki. Na głębokiej patelni rozgrzewamy olej i czekamy, aż osiągnie temperaturę smażenia. Wrzucamy marchewkę i smażymy ok. 5 minut.

 

© Łukasz Kaźmierkiewicz

Papryczkę chili tniemy w krążki, nie wyjmując pestek.

 

© Łukasz Kaźmierkiewicz

Kurczaka tniemy w cienkie paseczki i dodajemy do smażącej się marchewki wraz z cebulą, selerem, porem, szczypiorkiem, imbirem, chili i grzybami mun.

 

© Łukasz Kaźmierkiewicz

Warzywa smażymy, aż będą miękkie. Następnie przygotowujemy sos – przegotowaną wodę wlewamy do linii warzyw, przykrywamy pokrywką, od czasu do czasu mieszając przez ok. 20 minut. Sos powinien trochę odparować i stać się bardziej gęsty. Równocześnie gotujemy ryż w osolonej wodzie – ok. 100 g na 2 porcje.

 

© Łukasz Kaźmierkiewicz


Gotowe danie podajemy w misce wraz z ryżem. Opcjonalnie można dodać sos sojowy.

 

© Łukasz Kaźmierkiewicz

Smacznego!