Eko kuchnia: smażone kanie

Łukasz Kaźmierkiewicz

po godzinach | 13.09.2017 06:47

Choć wartości odżywcze grzybów to nadal przedmiot sporów wielu dietetyków, z całą pewnością nie można zaprzeczyć, że cechuje je niepowtarzalny smak i aromat. Ludzkie zmysły odbierają je podobnie, jak mięso, dlatego nieprzypadkowo występują często jako jego zamiennik. Pewne jest również to, że składają się prawie wyłącznie z wody, dzięki czemu są niskokaloryczne.

Smażona kania

© Łukasz Kaźmierkiewicz

Składniki na 1 porcję:

Kania – 1 sztuka
Jajko - 1 sztuka
Sucha bułka – 1 sztuka
Pieprz
Sól
Olej roślinny

Przygotowanie:
Kanię dokładnie myjemy, odcinamy nóżkę. Osuszamy papierowym ręcznikiem.

© Łukasz Kaźmierkiewicz 


Doprawiamy do smaku pieprzem i solą.

© Łukasz Kaźmierkiewicz


W szerokiej misce mieszamy jajko.

© Łukasz Kaźmierkiewicz


Grzyb moczymy w jajku.

© Łukasz Kaźmierkiewicz

Następnie obtaczamy w bułce, którą sami starliśmy na tarce. Rozgrzewamy olej i drewnianą szpatułką sprawdzamy, czy temperatura smażenia została osiągnięta – świadczą o tym pojawiające się bąbelki. Wówczas można rozpocząć smażenie.

© Łukasz Kaźmierkiewicz


Kanię smażymy z obu stron do momentu, aż nabiorą złocistobrązowego koloru.

© Łukasz Kaźmierkiewicz


Podajemy z pieczywem lub z ziemniakami czy kaszą.

© Łukasz Kaźmierkiewicz

Smacznego!