Eko kuchnia: Wegańskie leczo

Łukasz Kaźmierkiewicz

po godzinach | 27.09.2017 08:39

Leczo w wersji wegańskiej to nie tylko zdrowe, ale też proste i szybkie w przygotowaniu danie. Zachwyci smakiem bukietu warzyw, a także, będąc pożywnym posiłkiem, doda energii - a tej z pewnością organizm będzie potrzebował na coraz dłuższe i chłodniejsze jesienne wieczory.
 
 
Składniki:
Mielona wędzona papryka - 1 łyżka
Pieprz
Sól
Marchewka - 2 sztuki
Papryka żółta - 2 sztuki
Kalarepa - 1 sztuka
Pomidory – 3 sztuki
Passata pomidorowa (przetarte pomidory) - ok 1/2 litra
Cebula - 1 sztuka
 
© Łukasz Kaźmierkiewicz 
 
Przygotowanie:
 
Marchew, kalarepę oraz cebulę myjemy i obieramy. Pomidory moczymy we wrzątku, aby odeszła z nich skórka. Następnie obieramy, wycinamy środek i tniemy w kostkę. Paprykę i kalarepę tniemy w średnią kostkę, marchewkę w krążki, a cebulę w piórka.
 
 
Cebulę wraz z wędzoną papryką dusimy w garnku w 100 ml wody. Gdy cebula zmięknie oraz nabierze koloru, dodajemy kalarepę i ponownie dolewamy 100 ml wody. Dusimy 15 minut pod przykryciem, ciągle mieszając. Następnie dodajemy paprykę wraz z pomidorami. Znowu podlewamy 100 ml wody i przykrywamy. Mieszamy przez ok. 10 minut.
 
© Łukasz Kaźmierkiewicz
 
Na koniec dodajemy passatę, by zagęścić leczo. Doprowadzamy do wrzenia, gotujemy ok. 5 minut. Doprawiamy pieprzem i solą.
 
 
Smacznego!