Ekocuda: rusza trzecia edycja

Anna Dulak

po godzinach | 09.10.2017 17:38

W dniach 25-26 listopada w Domu Towarowym Bracia Jabłkowscy w Warszawie odbędą się Targi Kosmetyków Naturalnych Ekocuda. Już po raz trzeci polscy i zagraniczni producenci zaprezentują swoje kosmetyki inspirowane naturą. Swój udział zapowiedziało blisko 100 marek kosmetycznych, ale pojawią się też nowe firmy.
 
Ekocuda to wydarzenie wyjątkowe i na dużą skalę - z edycji na edycję pojawia się coraz więcej odwiedzających. W jednym miejscu spotykają się producenci kosmetyków naturalnych i ich odbiorcy. To wyjątkowa okazja do bezpośrednich i inspirujących spotkań z wyjątkowymi markami. Uczestnicy Targów będą mogli odkryć, przetestować, powąchać i, co najważniejsze, zabrać ze sobą do domu prawdziwe, kosmetyczne ekocuda.
 
Ekocuda to nie tylko targi, to także przestrzeń edukacyjna. W wydarzeniu biorą udział małe rodzinne firmy i manufaktury, a także duże firmy, dystrybutorzy znanych i cenionych zagranicznych marek, które od wielu lat są na rynku kosmetyków naturalnych. Dzięki temu uczestnicy mają przegląd całej gamy produktów, jakie oferuje rynek kosmetyków naturalnych. Co ważne, uczestnicy po zakupach mogą wziąć udział w otwartych wykładach, podczas których dowiedzą się, na co trzeba zwrócić uwagę podczas "naturalnych" zakupów czy  jak powstają kosmetyki naturalne w firmie produkcyjnej.
 
© Katarzyna Królak
 
 
Wiedza i inspiracja
Codzienne wybory decydują o jakości naszego życia. To, co jemy wpływa na funkcjonowanie naszego organizmu, aktywność sportowa dostarcza energii do działania, a kremy, jakie nakładamy na ciało, pozwalają skórze wyglądać świeżo i promiennie. Stojąc przed półką sklepową, mając przed sobą kilkanaście podobnych do siebie produktów, warto wiedzieć, na jakie składniki zwrócić uwagę, które pomogą nam żyć zdrowo, a których należy unikać.

Żyjemy szybko, ale zależy nam, by żyć zdrowo. Dlatego szukamy informacji, co nam sprzyja, pomaga, a co szkodzi. Ci, dla których zdrowe jedzenie oraz aktywność sportowa są już wpisane w codzienne rytuały dbania o siebie, idą dalej – wybierają produkty naturalne, by pielęgnować skórę tym, co najlepsze: produktami inspirowanymi naturą. A że z roku na rok przybywa miłośników kosmetyków naturalnych, nie dziwi fakt, iż na każdą kolejną edycję Ekocudów czeka więcej osób – mówi Zuzanna Mierzejewska, właścicielka marki Ekocuda. - Każda edycja to dla nas duże wyzwanie. Przy organizacji targów pracuje cały zespół osób, by zarówno odwiedzający, jak i wystawcy byli zadowoleni. Uczestnicy jesiennej edycji z pewnością dostrzegą nowe rozwiązania i udogodnienia, które z myślą o nich wdrożyliśmy, m.in. strefa warsztatowa została przeniesiona na 2 piętro, a szatnia będzie na poziomie -1 - dodaje.
 
Poprzednie edycje targów pokazują, że wśród konsumentów istnieje coraz większa świadomość i wiedza odnośnie zdrowego stylu życia, tematyki związanej z ekologią, a także pielęgnacją naturalną. Coraz więcej konsumentów przekonuje się do naturalnych kosmetyków oraz ich zalet. Zanim zdecydują się na zakup kosmetyku, z uwagą zapoznają się z jego etykietą i składem.

- Zainteresowanie wydarzeniami, takimi jak Ekocuda, doskonale pokazuje, że świadomość konsumencka w naszym kraju wciąż wzrasta. Po wzmożonym etapie przyglądania się temu, co mamy na talerzu, przyszedł czas na sprawdzanie tego, co nakładamy na skórę. To wspaniały trend, który daje rodzimym firmom, takim jak Annabelle Minerals, powód do dalszego rozwoju. Skóra to nasz największy organ – warto dbać o niego świadomie – mówi Anna Szczerba, założycielka Annabelle Minerals.
 
© Katarzyna Królak

Jesienne nowości
Organizatorzy zadbali, aby trzecia edycja zachwyciła uczestników jeszcze bardziej, niż dwie poprzednie. Goście mogą spodziewać się łącznie ponad 100 marek. Wydarzeniu towarzyszyć będą wyjątkowe spotkania poświęcone zdrowiu, pielęgnacji i makijażowi. Nie zabraknie wykładów i warsztatów – jak zawsze do dyspozycji odwiedzających będą marki: Annabelle Minerals, Lily Lolo oraz Naturativ, ale pojawi się również okazja do zapoznania z nowymi markami. Warsztaty z Lily Lolo poprowadzi Magda Błaniarz z „Pędzle w dłoni”.
 
© Katarzyna Królak
 
Sponsorem strategicznym wydarzenia jest firma Naturativ, specjalizująca się w naturalnych kosmetykach pielęgnacyjnych. To jedyna polska marka z międzynarodowym certyfikatem naturalności NATRUE.
 
Wstęp na warsztaty jest bezpłatny. Obowiązują wcześniejsze zapisy.
 
© Ekocuda