Ekocuda: Za nami trzecia edycja

Anna Dulak

po godzinach | 28.11.2017 11:48

Życie w stylu eko to nie tylko moda, lecz styl życia, który zyskuje z roku na rok kolejnych zwolenników. Miłośnicy kosmetyków naturalnych spotkali się w miniony weekend w Domu Towarowym Bracia Jabłkowscy, gdzie już po raz trzeci odbyły się Targi Kosmetyków Naturalnych Ekocuda. Goście mogli wybierać spośród ponad 100 marek, które przedstawiły swoje produkty.

 

© Kamila Panasiuk

Dwa dni zakupowego szaleństwa i dwa piętra zapełnione naturalnymi produktami, a dodatkowo, ponad strefą wystawienniczą, strefa warsztatowo-wykładowa. Część uczestników przyszła na targi po wypatrzone wcześniej w Internecie produkty, inni - po kosmetyczne rady i wiedzę, a niektórzy chcieli po prostu spotkać osoby równie pozytywnie zakręcone na punkcie eko. Zarówno wystawcy, jak i goście przybyli do Warszawy z najdalszych części Polski - wszystko po to, by spotkać się osobiście, wymienić wrażeniami z używania kosmetyków naturalnych i wybrać najlepsze ekocuda.

 

© Kamila Panasiuk

Dokładnie rok temu odbyła się pierwsza edycja Ekocudów, miałam nadzieję, że zostanie na tyle dobrze przyjęta, iż będę mogła realizować kolejne. Patrząc na tłumy, które odwiedziły w ten weekend Dom Towarowy Bracia Jabłkowscy, cieszę się, że miłośników eko przybywa i jest potrzeba organizacji takich targów nie tylko w Warszawie, ale i w innych miastach – mówi Zuzanna Mierzejewska, właścicielka marki Ekocuda. - Wśród wystawców i odwiedzających mamy już stałych bywalców, którzy są z nami od pierwszej edycji. Mamy takich uczestników, którzy zakupy kosmetyczne robią od targów do targów, a przy okazji jesiennej edycji, kupują także prezenty świąteczne dla bliskich – dodaje.


Podczas Ekocudów można było powąchać, przetestować, optymalnie dobrać do własnych potrzeb po konsultacji z producentem i zakupić wybrany kosmetyk. Co więcej – na targach funkcjonowała również strefa wykładowa i warsztatowa, gdzie specjaliści z branży przekazywali uczestnikom wiedzę dotyczącą czytania składów czy domowej produkcji kosmetyków. Ci, którzy zapisali się na warsztaty, zdobywali wiedzę praktyczną podczas spotkania z Kasią Konopą z PINK MINK Studio oraz przedstawicielami marek Annabelle Minerals, Zui Organic, Lili Lolo czy Resibo.

 

© Kamila Panasiuk


Każda edycja to dla mnie nowa wiedza i kolejne cenne wskazówki dotyczące stosowania kosmetyków. Bardzo cenię sobie rozmowy z właścicielami marek, osobami reprezentującymi firmy. Często sama nie wiem, jakiego kosmetyku potrzebuję, więc pytam, jak mam dbać o moją skórę, by była właściwie odżywiona - otrzymuję kompleksową poradę, dopasowane do moich potrzeb kosmetyki i zazwyczaj próbki dla moich znajomych. I właśnie w taki sposób zostałam ambasadorką kosmetyków naturalnych wśród moich znajomych – podsumowała Pani Agnieszka, jedna z uczestniczek Ekocudów.


Listopadowe Ekocuda 2017 z sukcesem przechodzą do historii. Ale na tym nie koniec – organizatorzy już zapowiadają kolejne edycje: marcową w Gdańsku, kwietniową w Warszawie.

 

© Kamila Panasiuk


Sponsorem strategicznym wydarzenia była marka Naturativ, specjalizująca się w naturalnych kosmetykach pielęgnacyjnych. To jedyna polska marka z międzynarodowym certyfikatem naturalności NATRUE.