Hipermarkety też są eko

eco firma | 05.09.2015 07:19


Są w Warszawie, Krakowie, Łodzi, Tarnowie czy Bielsku-Białej. Mowa o wielkopowierzchniowych sklepach, które coraz częściej dbają nie tylko o atrakcyjną ofertę, ale także o środowisko naturalne.

 

Jest ich w Polsce coraz więcej i mają coraz nowsze pomysły na to, jak pozytywnie wpływać  na środowisko naturalne. Zielone dachy z bujną roślinnością, parkingi na rowery, a nawet stacje do ładowania pojazdów zasilanych prądem. To tylko niektóre ekologiczne rozwiązania. Czy za nimi kryje się tak zwany „zielony marketing” czy są one efektem nowych trendów w budownictwie?

 

Specjaliści od marketingu przekonują, że takie działania mają przede wszystkim wywierać pozytywny wpływ na ludzi. Za tym stoi także czysta ekonomia. Wiele sklepów wykorzystuje bowiem oświetlenie ledowe, które powoduje, że rachunki za energię elektryczną są po prostu dużo niższe. Duży szwedzki koncern produkujący i sprzedający meble wykorzystuje w swoich sklepach tylko energię odnawialną, a w ofercie posiada jedynie produkty energooszczędne. W przyszłości firma chce wykorzystywać energię z wiatru i słońca. To jednak nie wszystko. Właściciele marketów dbają także o segregowanie śmieci i oszczędność wody. Centra handlowe wyznaczają nowe ekologiczne standardy. Oby w ślad za nimi poszli inni przedsiębiorcy.