Jak nie dać się jesieni: woda z cytryną

do poczytania | 03.10.2014 07:10



Gdy za oknem jesienna aura, warto zadbać o odporność. Dlatego w Ecocafe rozpoczynamy cykl "Jak nie dać się jesieni". Od dziś, co tydzień, będziemy radzić, co jeść i jakie witaminy przyjmować, by zmienna pogoda nie była nam straszna. Na początek o potędze... wody z cytryną.

 

 

Najprostsze metody są zwykle najlepsze. By zwiększyć odporność organizmu na typowo jesienne dolegliwości nie potrzeba nam wiele. Tak naprawdę potrzebujemy szklanki ciepłej (ale nie gorącej!) wody i 2-3 plasterków cytryny. Jak to działa?

 

- Ciepłą wodę z cytryną najlepiej wypić rano, tuż po przebudzeniu, na pusty żołądek.

 

- W ten sposób nasz metabolizm zostanie pobudzony do pracy, a co najważniejsze - już z samego rana otrzyma porcję ważnych mikroelementów.

 

- Najważniejszy z nich to oczywiście witamina C, której właściwości znane były już w średniowieczu. Jest ona silnym antyutleniaczem, przyspiesza hamowanie szeregu infekcji i wprost niszczy wirusy. Niestety wielu z nas przypomina sobie o witaminie dopiero C w momentach zwiększonego zapotrzebowania. A to błąd, bo ważne, by codziennie dostarczać odpowiednią ilość.

 

- Poranna szklanka wody z cytryną lub limnonką to doskonały zastrzyk kwasu askrobinowego, czyli właśnie witaminy C, a przy tym "doładowanie" organizmu m.in. potasem czy wapniem.

 

- Dodatkowo cytryna zawiera sporą ilość ujemnych jonów, co powoduje, że działa na organizm energetyzująco. Jesienią, gdy o poranku za oknem ciemno, sok z cytryny może działać podobnie do kawy, a wielu twierdzi, że nawet skuteczniej.

 


Podsumowując: do walki z jesiennym przeziębieniem, złym samopoczuciem i ospałością nie potrzeba wiele. Wystarczy uzupełnić swą codzienną dietę o szklankę ciepłej wody z cytryną. Pijmy ją codziennie, a jesień stanie się mniej dokuczliwa.