Spacer na wagę zdrowia!

po godzinach | 29.11.2015 06:40

Spacerowanie może być zbawienne dla zdrowia, choć wiele osób spacerów nie docenia. Niesłusznie, bo to prosta, a przy tym skuteczna forma aktywności fizycznej.
 
 
Słynny fizjolog Kenneth Cooper przekonywał, że dla utrzymania dobrej sylwetki i kondycji, należy wykonywać 10 tysięcy kroków dziennie. W czasach, gdy większość dnia spędza się za biurkiem lub w samochodzie trudno choćby o połowę tego wyniku. Poranne i wieczorne krzątanie się po domu, czas spędzany w pracy i poświęcany na dojście do samochodu to niecałe dwa tysiące kroków. To optymistyczny wariant, bo przeważnie jest ich jeszcze mniej.
 
Samochody pozbawiają najprostszej, a jednocześnie bardzo skutecznej aktywności fizycznej - spacerów. Wiele osób bagatelizuje spacerowanie - myśląc, że to aktywność zarezerwowana wyłącznie dla seniorów. Tymczasem brak codziennego maszerowania to częsta przyczyna problemów z koncentracją, wyższego poziomu cukru we krwi czy mniejszej odporności na stres.
 
Warto spacerować niezależnie od pory roku i temperatury panującej za oknem. Wystarczy 30 minut dziennie, by poczuć się lepiej i dostarczyć organizmowi minimalną "porcję" ruchu! 
 
 
(rob)