Sałatka w płynie

eco dom | 08.08.2014 07:11

Dla tych z Was, którzy prowadzą szybki tryb życia - sałatka w płynie wydaje się być świetnym rozwiązaniem, gdy nie mamy czasu na "normalne jedzenie". Tej tradycyjnej nie można jeść np. podczas jazdy. Zupy jarzynowej też nie da się jeść idąc ulicą do pracy.

 

 

 

Ale czy sok z butelki jest tak samo zdrowy jak nieprzetworzone owoce i warzywa? Nie zawsze. Wielu ekspertów twierdzi, że podczas produkcji soków i napełniania nimi butelek czy kartonów składniki odżywcze są po prostu niszczone.  Zwłaszcza w trakcie pasteryzacji, która sprawia, że zachowują świeżość miesiącami, soki tracą swoje naturalne właściwości.

 

O czym powinieneś wiedzieć?

 

Soki owocowe zawierają fruktozę, dzięki czemu są bardzo słodkie. Soki warzywne, w przeciwieństwie do soków owocowych  zawierają znacznie mniej cukru, nie podnoszą więc błyskawicznie poziomu insuliny. Są też mniej kaloryczne. Jedyny wyjątek stanowią soki z marchwi lub buraków. Picie soków z warzyw i owoców szczególnie polecamy osobom, które prowadzą bardzo szybki tryb życia. Dzięki naturalnym sokom ze świeżych owoców, w krótkim czasie dostarczamy organizmowi ważne składniki odżywcze takie jak:

 

witaminę A

kwas foliowy (foliany)

witaminę C

witaminę E

błonnik

pektynę

potas

witaminę PP (niacynę)

 

Niektórzy lekarze sugerują, by spożywać świeże soki na czczo, co pozwala organizmowi szybko i łatwo wchłonąć wszystkie składniki. W dodatku bez obciążania układu trawiennego.

 

Rozkoszuj się sokiem-  brzmi dziwnie , prawda?

 

Z piciem soku, o czym mało kto pamięta, jest jak z jedzeniem. Im dłużej sok trzymasz w ustach, tym więcej składników odżywczych zatrzymujesz w organizmie. To dlatego, że ślina zawiera enzymy, które pomagają rozkładać jedzenie i przyspiesza jąreakcje chemiczne.